Detecta ràpidament un frau!
En temes de ciberseguretat, hi ha una regla clau:
si et sembla rar… és que no som nosaltres
Pren nota dels recursos més utilitzats i aprén a detectar ràpidament un frau
![]() |
Canales més utilitzats Els TOP 4 són: correu electrònic, SMS, WhatsApp i trucada telefònica. Així que para atenció a qui t'envia un email o des de quin número es posen en contacte amb tu. |
![]() |
Missatges d'urgència Els ciberdelinquents volen ficar-te pressa perquè no tingues temps de pensar massa. Et diran que ha sorgit un problema urgentíssim, que accedisques a un link per a solucionar-lo… I que si no fas el que et diuen poden quedar els teus comptes bloquejats o perdre l'accés. Ni cas! |
![]() |
Dades personals No dones les teues dades personals, claus, ni dates de caducitat de la teua targeta… Si nosaltres necessitem les teues dades per a alguna cosa, ho farem després d'un procés d'identificació previ i a través d'altres vies. |
![]() |
Faltes d'ortografia Paraules en un altre idioma, caràcters estranys, faltes d'ortografia… Són xicotets detalls que poden donar-te pistes que no som nosaltres. |
![]() |
Fenòmens estranys Un premi que no esperaves o una paga d'algun organisme oficial caigut del cel? El sentim, però si sembla massa bo… és un frau. No dones dades per a acceptar un Bizum! I si, per exemple, tens problemes amb la teua targeta SIM o et quedes sense línia telefònica, contacta amb la teua companyia per a veure què està succeint. |
![]() |
Precaució i defensa Tres últims consells: tingues antivirus en els teus dispositius actualitzat, no accedisques a la teua banca en línia a través de wifis obertes i no compartisques les teues contrasenyes ni claus de signatura. |
En resum, sempre que hi haja alguna cosa que et faça sospitar, és millor que contactes amb nosaltres abans de fer cap moviment